top of page
VR beskyttelsesbriller

Gode Cases for brug af Virtual Reality

1. Bodyswaps

 

BODYSWAPs platform giver eleverne mulighed for sikkert at øve deres bløde færdigheder og måle deres fremskridt gennem VR-rollespilssimuleringer fra hylden. Tanken er, at organisationer i alle størrelser kan booste deres træningsprogrammer med overkommelige læringsoplevelser mere effektivt end traditionelle onlineøvelser eller faciliteret rollespil.

Det blev lanceret med tre moduler, der dækker emnerne aktiv lytning, klar kommunikation og udfordrende adfærd, men mange flere er planlagt af dets skabere. Her kan eleverne afprøve situationer i trygge rammer via VR. Den AI-drevne adfærdsanalysemotor giver derefter eleverne personlige vurderinger.

 

Læse mere her


 

Lloyd’s Banking Group – Vitality & Resilience

 

Lloyd's Banking Group søgte at udvikle en fordybende oplevelse for at hjælpe medarbejderne med at forbedre deres følelsesmæssige modstandskraft. Med andre ord deres evne til at håndtere stress og modstridende forhold.

I oplevelsen legemliggør eleverne en virtuel avatar og finder sig selv som ansat i en virksomhed, der gennemgår en omstruktureringsproces. De interagerer ved at stille spørgsmål med virtuelle karakterer under forskellige niveauer af stress. Elevens mission er at identificere stresstegn og hjælpe med at forbedre følelsesmæssige tilstande.

Over 200 medarbejdere var med i undersøgelsen og vurderede oplevelsen til 4,1 ud af 5 med hensyn til træningseffektivitet. Sammenlignet med en traditionel aktørstyret tilgang, bragte VR større konsekvens og reducerede omkostninger, da Lloyd's rapporterede £127.000 i besparelser på uddannelsesudgifter.

 

Fuld casestudie her


 

Job Interview Training for Veterans

Udviklet af USC Institute for Creative Technologies

 

Der er et stigma under radaren hos veteraner, når det kommer til jobsamtaler, da rådgivere ofte kan være mistænksomme eller aggressive over for dem, der forlader hæren. Desuden kan gentilpasning til den civile arbejdsverden og dens komplekse implicitte kulturelle koder være en udfordring efter år eller årtier tilbragt i militæret.

USC Institute for Creative Technologies har udviklet en jobsamtaleoplevelse for at lade veteraner øve deres færdigheder med stadig mere aggressive virtuelle interviewere. Veteraner tager et VR-headset på, mens rigtige erhvervsvejledere træder ind i et andet rum for at styre den virtuelle interviewer via en pc-app. De kan vælge mellem en række spørgsmål at stille ansøgeren, fra venlig til vred, samt udløse specifikke handlinger som at nyse eller storme ud af kontoret.


 

U.S. Vets, en velgørenhedsorganisation dedikeret til veteraner i Los Angeles, piloterede en tidlig version af teknologien i 2016. De fandt ud af, at 36 ud af de 37 veteraner, der prøvede oplevelsen, formåede at finde et job.

 

Uddybende artikel her

bottom of page